חסכונות חשובים גם בעידן הקורונה

מגיפת הקורונה פרצה לחיינו ללא אזהרה מוקדמת ושינתה את העולם. בעידן הכלכלי החדש הזה, שבו קשרי תעופה מופסקים ואנשים רבים נשלחים לביתם לחל"ת או באופן קבוע – שוררת אי ודאות כלכלית רבה.

אך גם בעידן הזה, שבו הכלכלה הישראלית והעולמית במשבר, לחסכונות שלנו עדיין יש חשיבות רבה. 

השפעת הקורונה על השווקים הפיננסיים

התפרצות המחלה גורמת לירידות חדות בבורסות בכל רחבי העולם. ישנן חברות שנפגעות באופן ישיר מהמשבר, עקב סוג הפעילות שלהן. כך, למשל, חברות תעופה ותיירות נפגעו מאוד, וגם חברות נפט (חלה ירידה בצריכת הדלק העולמית) וחברות ביטוח משלמות מחיר רב על המשבר הנוכחי. 

במצב כזה, משקיעים רבים שואלים את עצמם האם נכון למזער נזקים ולמכור את ההשקעות שלהם, או שעדיף לחכות להתאוששות של השוק. 

התשובה לשאלה הזו אינה פשוטה ומעסיקה מומחים רבים בעולם הפיננסי. במקרים של משברים גלובליים קודמים – כמו זה של שנת 2008 – הסתבר שמי שמכר את ההשקעות שלו במחירי הפסד שילם על כך ביוקר. דווקא המשקיעים שהחליטו להיות סבלניים, נהנו בסופו של דבר מההתאוששות של השווקים. 

הוצאה של כספים ממוצרים פנסיוניים והשקעות יכולה להיות טעות מרה. יחד עם זאת, חשוב לומר שהמשבר הנוכחי עלול להיות בפרופורציות שטרם הכרנו וכי לא בהכרח ניתן להסיק מה מומלץ לעשות על פי מה שאירע במשברים קודמים. 

עדיפות למוצרים סולידיים

באופן כללי, מוצרי השקעה בעלי אופי סולידיים הם בטוחים יותר בימים אלו. כדי להחליט אם לבצע שינוי במסלולי ההשקעה שלכם, כדאי לקבל ייעוץ מקצועי מאנשים שהתחום הפיננסי הוא תחום ההתמחות שלהם. בכל מקרה, מומלץ שלא להיכנס ללחץ מוגזם. סביר להניח שהשווקים הגלובליים יתאוששו, ושההפסדים שאנו רואים היום יתקזזו בהמשך ואנו נחזור לראות רווחים מההשקעות שלנו. 

 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button