קרן השתלמות לעצמאים

מגזר העצמאים בשוק הוא מגזר של עובדים שאינם מקבלים הטבות סוציאליות ופנסיה כמו שכירים. מכיוון שהמודעות לצורך בפתרונות פנסיוניים לעצמאים גברה, המדינה ביצעה כמה שינויים בחוק על מנת לעודד עצמאים ליצור לעצמם ערוצי הכנסה עתידיים בזמן גיל הפרישה. 

אחד מערוצי החיסכון שאפשריים כיום הוא פתיחת קרן השתלמות לעצמאים. מדובר במוצר של חיסכון לטווח בינוני, שמאז 2017 נהיה כדאי יותר ושחשוב להכיר אותו. 

הטבות של קרן השתלמות לעצמאים

המדינה מאפשרת כיום שתי הטבות מס שונות הזמינות לחוסכים בקרן השתלמות לעצמאים:

  • החשבה של הפקדות לקרן ההשתלמות כהוצאה מוכרת לצורכי מס. כך יקוזז בעצם המס שהחוסך העצמאי יצטרך לשלם בסוף כל שנה. 
  • קבלת פטור ממס על רווחי הון בזמן משיכת הכספים. כיום ישנו מס בגובה 25% על רווחי הון. החידוש הוא שבתנאים מסוימים יהיה פטור מלא או חלקי על מס זה כאשר העצמאי מממש את הרווחים שבקרן ההשתלמות. 

מתי ניתן למשוך את הכספים?

בשביל לקבל את הטבות המס על הכספים שמצויים בקרן ההשתלמות, יש צורך שהקרן תהיה סגורה במשך 6 שנים לפחות. במקרה שהחוסך העצמאי הגיע לגיל הפרישה (62 לנשים ו-67 לגברים), הוא יוכל למשוך את הכספים גם לאחר 3 שנים (בנקודת יציאה מתוזמנת מראש). כך גם במקרה שהכספים בקרן אכן מיועדים להשתלמות. 

במקרה שמושכים את הכסף המושקע בשלב מוקדם יותר – מתבטלת הזכאות להטבות המס. 

בחירה חכמה של קרן השתלמות לעצמאים

אם אתם עצמאים ומעוניינים לפתוח קרן השתלמות, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי. כל קרן מניבה תשואה שונה ויש בקרנות השונות מידת חשיפה שונה לסיכונים. כדאי גם לבחור קרן בהתאם לראייה כוללת של כל החסכונות וההשקעות שיש לכם. ייעוץ מקצועי שכזה ניתן על ידינו, בחברת אוריינט. 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם

Call Now Button